04 February 2010

.::CuAk::.


Pas klas tengahari tadi, group aku adakan meeting utk sampaikan info mengenai persediaan yg perlu kitorang wat sebelum ke Phuket, Thailand hujung bulan Februari nnt..

Antara info yg berkenaan;

1. Kena wat gambar ukuran pasport international

- Ramai gak membe2 yg gambo kena reject coz dorang wat gmbo ukuran pasport bese (ukuran
IC), ada gak yg kena reject gara2 masa amek gambo pakai tudung xkena ngn syarat yg
ditetapkan (lebih molek pkai tudung wane hitam) n pastu ada gak gambo yg kena reject coz wat gmbo tu dalam UUM yg tidak digalakkan oleh pihak imegresen sbb ukuran gambo yg digunakan xmenepati standard ukuran yg ditetapkan oleh mereka (prefer wat kt Changlun).. Hmm memang banyak tul bonggol2 yg harus dilalui aka syarat2 yg harus dipatuhi.. Nk wat gmbo je pun lum lg smp ke destinasi, da kna leburkan wet satu poket...

2. Bayaran harus dilunasi dgn segera (selewat2nya minggu nie!)

- Kali nie membe yg jadi ceti menggantikn Cek Farah adalah Nana Johor (bertuah tu!).. Kitorang gak yg pusing tercari2 lubang yg sesuai utk digali (bank mana penuh g ek?)..

3. Berkumpul pada hari Ahad (7/2) utk bikin group passport (sume wajib hadir)..

- 'Hari Ahad kite bikin group passport' merupakan statement yg telah m'buatkn aku cuak tahap gaban.. mana xnye, hari yg disebut2 tu aku dah pn fly 2 Kuching, Sarawak.. Memang bermasalah pada aku! mati akal gak aku mikirkan hal nie, hati pun berbelah bahagi (sian kt membe2 n sian gak kat diri aku).. Tapi aku percaya setiap masalah yg timbul pasti ada jalan penyelesaiannya..

- Aku pn amek keputusan tuk b'bincang dulu ngn Hubby.. Fuh! syukur Alhamdulillah coz akhirnya aku jmp gak jalan penyelesaiannya.. Nak xnk aku terpaksa gak berkorban sket semata2 utk turut sama ngn membe2 ke Phuket.. Ikutkn hati aku nak cancel je tp ble mengenangkan nie la percutian terakhir aku ngn member2, aku gagahkan gak.. Aku decide utk wat pasport aku sendiri.. So, pe lagi aku kena leburkan wet aku berganda2 la lg (kena tambah lg lubang utk digali).. Bagi aku, sume nie pasti ada hikmahnya!



.:Gambo yg akn aku guna utk wt pasport international:.


.:Now ngah menghitung hari utk ke Kuching, cuti midsem n ke Phuket (sawaddi).. Berjalan sakan la aku sem nie:.




No comments: