23 January 2010

.::LeLaH AkU::.


Lelah aku,
Menjadi insan yg mencinta dan dicintai
Mengejar cinta yg belum pasti
Meski cinta itu pernah ku miliki
Tapi kini ia semakin menjauh dan berlalu pergi

Lelah aku,
Menjadi pencinta yang setia
Pada insan yang bergelar lelaki
Tiada satu janji yg pernah dikotakan
Hanya manis di bibir tapi pahit di hati

Lelah aku,
Menanggung sendirian segala duka
Setelah kemanisannya kau ragut
Kini kau biarkan diriku keseorangan
Terkulai layu bersama memori khayalan ciptaanmu

Lelah aku,
Melihat cinta manusia
Yang hadir dan berlalu begitu sahaja
Seperti tiada arah untuk dituju
Dan masih tidak pasti di mana penghujungnya

Namun,
Kala itu terlupa aku seketika
Dalam mengejar cinta manusia
Ada cinta yang paling Agung
Yang kudus lagi suci dan kekal selamanya
Itulah dia cinta Illahi...




.:Dalam usaha utk menggapai cinta yang hakiki dan kekal abadi:.







No comments: