03 January 2010

.:LeTiH PiKiR DaH:.

Pening pale aku ni..
Dari semalam sampai la ni dok search tenet..
Semata2 nk cari tajuk yg sesuai tuk tesis aku..
Banyak gak maklumat aku dapat tp xtau nk pilih mana satu..
Bukan pe, takut aku sorang je yg berkenan tp bukan penyelia aku..
Baru aku tau nape senior2 aku selalu mengadu
Rambut dorang gugurla, mata lebam, demamla, badan asik xsihat n bla bla bla
Rupanye bukan banyak pk mende2 lain tp sebab pk satu mende je ni pn..
Aku pun mungkin bakal mewarisi sakit2 tu xlm lagi..


Memang kena banyak berkorbanla tuk siapkan tesis ni..
Berkorban masa, wang ringgit, keluarga n kadangkala zahir n batin pn kena korbankan..
Hmm! zahir n batin? pe kena mengena lak?
Yola, nk dapatkan hasil yg terbaik kite kenala banyak bersabar dan berusaha..
Tu sume kn memerlukan kekuatan zahir n batin..
Kekuatan zahir (fizikal), perlu tuk membantu kita supaya terus berusaha capai matlamat ngn gunakan segala kudrat yg ada..
Kekuatan batin (hati), kadangkala tuk mencapai suatu matlamat perlukan kesabaran yg tinggi.. Kalau xsabar, keadaan cam tertekan, terganggu jiwa n mental, gelisah n ...
Mula la menjelma..


Aku pun kena kuatkan semangat tuk sem ni..
Memandangkan dh final year n final sem..
Tp sume perkara yg harus aku hadapi dalam sem ni adalah cabaran n dugaan wt aku..
Pe2 pn aku xlupa tuk terus berusaha, berdoa n bertawakkal!!!




.::Setiap perkara yg sukar jika dihadapi dengan tenang dan penuh kesabaran, pasti kelak akan menemui kejayaan::.



















No comments: