04 January 2010

.:: L To P (CoMiNg SoOn)::.

Hari nie aku cipta sejarah ngn g renew lesen (L) wt kali yg kedua.. Xpasal2 hubby aku yg jd mangsa..sian kt die.. Sedar xsedar sebenarnya da masuk setahun aku belajar keta tapi xpas2 g.. Bukan pe, aku ni cepat sgt putus asa n xconfident, hangat2 taik ayam pun ada gak.. Jgnkn member2 je yg terkejut, famili aku n mentua aku pn terkejut tgk aku belajo keta xabis2 g.. Sedangkan dalam masa yg sama akak n adik ipar aku pn amek sekali masa first2 time dulu, aleh2 dorang dpt lesen (P) dulu.. Mau xkecewa aku, malu pn ada tp dlm masa yg sama aku cuba pekakkn tinge je..

Tu citer setahun yg lepas.. Menjelma je tahun 2010, aku mmg da tekad sgt2la nk or xnk aku kna gak bagi abes belajo keta n cuba dptkn lesen (P) tuk diri aku.. Aku xnafikan dlm banyak2 mende yg aku belajo, belajo drive keta ni la yg paling susah dalam hidup aku n full wif stress..huh!!! Memang sadis gak la hari ni, mana xnye sampai lenguh2 badan n nk krem kaki aku drive.. Memandangkan hubby aku pn folo sama, memang bersemangat sgt2 aku belajo.. Pe yg terlintas dlm hati aku time tu juz xnk kecewakan hubby aku lg, org yg banyak sgt berkorban tuk aku selama ni.. Thanx Kanda!!!

Nk dipendekkn citer, hari ni banyak gak kemajuan yg dh aku capai dlm masa 2 jam.. Wlpn stress sgt, tp aku gagahkn gak diri ni n lupakan tekanan yg aku hadapi.. Mujur aku nye mentor tu penyabar.. Tp aku tau die pun 2x ganda pusing (pening) daripada aku.. Sori bos!!! Perjalanan aku xterhenti kt situ je.. Aku still kena sambung belajo drive lg tuk memahirkan lg diri aku ni.. Sekarang ni aku rasa lebih confident kalo aku nk terus sambung wt QTI n amek JPJ test.. Perasaan resah gelisah tu sure la ada tp aku hanya mampu bertawakkal la waktu tu.. Ada rahsia gak yg membuatkan aku struggle blajo drive ni, bak kata hubby aku 'Kalo dinda xnk bersungguh2 blajo keta sem ni n dapatkan lesen (P), t pandai2la dinda survive tuk wt praktikal..kanda xnk anto dah' Huh! memang berdesing la tinge yg mendengar, sedih tu xyah habaqla.. Tp aku sedar, hubby aku lakukan sume tu utk kebaikan aku gak wife die yg tersayang ni.. hehehe

Wat pengetahuan korang sume, aku xabis2 lg blajo drive ni sebab aku selalu tangguh2 n xconfident nk wt QTI n amek test JPJ.. 2 yg sangkut sampai setahun.. So, nak xnak aku kena la blajo sume mende tu semula coz aku ni copat sgtla lupe.. Maklumla, nenek da tua!!!

***Yg hujung sekali tu la lesen (L) kedua yg baru di renew***

.:To Nurul n Onie yg bakal memasuki alam pemanduan, Wish Best of Luck to both of you n jgn jadi cm kawe k n copat2 dptkn lesen (P):.

 





No comments: