14 December 2009

2 in 1 EvEnT!!!

Selain 10 Februari, 12 Disember merupakan tarikh keramat dlm hidup aku. Tahun ni jer ada dua peristiwa yg aku celebrate pada tarikh yg sama.

Peristiwa I

12 Disember 2009 its my 1st anniversary after i get married wif my hubby bout 1 years ago. Sebenarnya, xdak pe pun yg perlu dibanggakn drpd tarikh tersebut tp bile menginjak pd tarikh tersebut, satu harapan pasti akn aku sisipkn di sebalik tarikh tersebut iaitu mendambakan kebahagiaan yg berkekalan sama ada di dunia mahupun di akhirat. Itu sudah menjadi lumrah bagi setiap manusia bukan sahaja yg telah berkahwin tetapi juga bagi yg belum berkahwin. At d same time, aku pn berhajat mudah-mudahan aku dapat jadi wife yg terbaik buat hubby aku tu n setiap pekerjaan yg kami berdua kerjakan menjadi suatu ibadah serta mendapat keredhaan dari-Nya. Memang bukan suatu perkara yg mudah utk dilakukankn? But in wuteva u are doin, juz trust urself dat u hav an ability 2 do it mcm kata pepatah “Where's there a will, there's a way”

.::KeK 1sT AnNiVeRsArY AkU NgN HuBbY::.




Suamiku,
Bahagiamu adalah dambaku
Senyumanmu adalah penawar sanubariku
Resah dan gelisahmu adalah kebimbanganku
Air matamu adalah kesedihanku,

Suamiku,
Kau pengiring dunia suka citaku
Kaulah jua penglipur lara dunia dukaku
Bersama kita dalam hari-hari keberkahan,

Suamiku,
Ikatan kasih ini berawal dari hati atas nama cinta
Jalinan kasih ini bermula dari rasa atas nama sayang
Pertautan kasih ini berasal dari angan atas nama rindu
Sungguh ini adalah perasaan cinta, sayang dan rindu
Cinta, sayang dan rindu atas nama pengabdian kepada Rabbul Izzati
Ketahuilah kasih 'sesungguhnya aku sangat mencintaimu karena Allah'...



Peristiwa II

Act, 12 Disember juga merupakan tarikh keramat wt my classmate Wan Husna @ Kak Wan yg baru je melangsungkan perkahwinannya ngan suami tercinta Ridhuan. Akhirnya hari yg dinantikan tiba gak. so, aku pun tak melepaskan peluang utk menghadiri kenduri kawennya. Aku mendoakan semoga kedua-dua mempelai berkenaan bahagia hingga ke akhir hayat n dalam masa yang sama dimurahkan rezeki ngn cepat mempunyai cahaya mata...

.::Me N K.WaN At HeR CeReMoNy in KoTa SaRaNg SeMuT::.

.::AmEk FeEl Ja UtK IgT KeNaNgaN LePaS::.

.:: Me n EyDaH AtS PeLaMiN::.

Aku nk tujukn lirik lagu ni wt K.Wan n Husband!

.::SeLaMaT PeNgAnTiN BaRu::.

Bila dua hati dah terjalin
Selamatlah pengantin kami doakan
Moga redha Allah bersinar selalu
Tanda bermula bahtera hidup

Dalam melayari bahtera rumahtangga
Ada masa tenang dan masa gelisah
Jangan nafsu diikut melulu
Sabar dan kemaafan itu perlu

Beginilah resam manusia
Tak lari dari ketentuan Ilahi
Suami ketua isteri pembantu
Melangkah hidup saling berpadu
Susah dan senang hadapi bersama
Moga kekal ke anak cucu

Moga kekal hingga ke syurga...

.::SoNg By HiJjAz::.

.::StIlL WaItInG KaD JeMpUtAn KaWeN DyLaH N WaRdAh, UnTiLl NoW xDpT2 lG::.


No comments: