09 March 2010

.::FB MeNgGiLa::.


FB..FB..FB..FB..?
Xabis2 menendang2 msuk dlm pale aku ni..
Aku pn xtau pe dah jadi pd aku sejak seminggu lalu..
Pagi, petang, malam dok mengadap mende 2 je..
Asgmnt n tesis sempat g aku tolak tepi semata2 nk ngadap mende ni..
Padahal due date dah di ujung jari kelingking je pun...

***************************


.:Sumber dr cik Google:.


FB aka Facebook! Pe mengena lak ngn mende nie erk?
Ntahla..
FB yg menggila or aku sendri yg hampir gila layan mende ni?..
Tah, aku pn xdak jawapannyew..
Mende 2 bkn happenning sgt bg aku..
Tp xpsl2 da wat hidup aku 'chaos' sket r bermenjak2 ni..
Aku bkn layan sgt game2 yg ada dlm FB ni..
Wlpn aku tau game2 dlm FB ni tlh menjadi kegilaan ramai..
Esp. teman2 seusia aku..
Tp yg menjadi keterujaan aku ngn FB ni ialah:
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Aku dpt jumpe balik member2 lama aku..
Yg hampir berkurun gak aku xjumpe n lost contact langsung..
Wlpn masing2 da ada haluan sendiri..
Pe yg penting adalah kenangan yg pernah tercipta bersama diorg..
Perkara yg xkan aku lupe smp bile2...

*******************

Memang xdinafikan bile da mula jumpa..
Berjuta2 modal kalu leh nk disharekn..
Dr yg sekecik2 zarah sampaila sebesar2 gunung nun..
Tp 2la sebenaqnye yg wat aku hepi sgt bbrp mggu nie..
Xheranla kalu aku da lama gak xupdate2 blog tersayang aku nie..
Sian kt die, rasa tercabar gakla ngn cik FB nie..
Mana xnye bile aku nk gunakan perkhidmatan die (blog)..
Trus die majuk n bg 'hang' laptop aku..
Msg2 Jelezla katakn...hahahahaha

**************

FB ni pn kalu nengok dari sudut positif..
aku rasa byk gak manfaatnyew..
Yeke?..
Yela! 2 bg aku, bg korg aku xtau la..
Msg2 nye opinion ikut aku la nk ckp pe2 pn..
Kalu kite guna FB utk tujuan yg betul..
Aku rasa kita dapat mengeratkan silaturrahim..
Xkesahla ko kenal or x mahluk2 yg ada dlm FB nie..
Tp sure ada niat nk berkawanla, nk cari jodohla..
Nk cari member2 lama la, nk ushar2 kapel baru la n wuteva!..
So, xsemena2 yg jauh dpt didekatkan, yg dekat lak dpt dierat2kn...
Betul x kawan2?

*******************************

Tp setiap mende kt dunia ni must ada pro n kontranye..
Begitu gak ngn FB nie, mustla ada negatifnye gak..
Mana xnye, bile da ngadap FB ni sure mende yg dh dirancang berkurun2 pn..
Leh jadi terbengkalai diwatnyer.. Hahaha (cam aku la 2)
Lg2, ada gak yg cuba nk menipu..
Letak gmbo punyela cun! (padahal pinjam jew gmbo owg len or edit jew lebey)
Ape daaaaaaaaa?

******************

Lum abes lg laaaaa...
Ada gak yg sggup duk berjam2 dpn PC smp xmkn or xminum..
semata2 nk nekkan mata game die 2..
Adusss!!!
Bg owg laki nasebla korg kalu dapat bini yg gila FB nie..
Alamat mkn megi jela korg sorg2 kt dapoq nun.. (ada makna 2!)
Hmm..bahaya gak kn kalu kna penangan FB nie?
Yg paling penting bg yg Muslim tue, jgnla smp xsolat sudah lerk..
Tue bukan bahaya lg tp akn jadi 'BALA' kt korg..
Insaf sekejap aku!

***************************************



.:SK Taman Sea '94 (2 Kenanga) dlm kenangan:.


Salah sorg dr member aku yg post gmbo ni dlm FBnye..
Disebabkn sekeping foto ini!..
Aku dpt jmp jejak hampir keseluruh teman2 kanak2 ribena ku..
Selain teman2, aku gak dpt menjejaki cikgu yg telah mendidikku..
Sape die erk?
*
*
*
*
*
*
'Cikgu Ahmad Hashim'
Guru klas aku mase duk kt klas 2 Kenanga..
Klas plg happenning n havoc waktu tue.. =)
Memang aku miss sgt ngn time dolu2..
Kalaula masa itu boleh diputar kembali..
Pe ko nk wat?
*
*
*
*
*
*
*
*
Hahaha.. surela aku nk jadi kanak2 ribena blik..
Full wif 'cheers'!


.:Dlm ms yg sm aku pn dpt kumpul blik teman2 sepermainan, seperjuangan n teman2 baru:.


No comments: